Mijn naam is Annabel Kanaar, ik ben beeldend kunstenaar en woon met mijn gezin in stadsdeel Centrum. Ik ben opgegroeid in Den Haag maar woon inmiddels ruim twaalf jaar in de Plantagebuurt. Ik ben dol geworden op mijn stukje Amsterdam: mijn man is een geboren en getogen Amsterdammer en onze twee kinderen gaan met veel plezier naar de buurtschool. Als bewoner raak ik steeds meer vervlochten met de omgeving- mijn vaste route over de Dappermarkt, het vertrouwde gezicht van mijn favoriete kassière, maar ook het spontane contact op straat met mensen uit de buurt.
Mijn naam is Marjanne van Zwol en ik sta op de lijst voor de Stadsdeelcommissie Centrum op plek 4. Ik ben blij dat ik als oudere mijn stem kan laten horen in de politiek. Groenlinks betekent voor mij streven naar gelijkwaardigheid voor alle mensen, met oog voor ieders eigenheid. Behoud van natuur en milieu horen er vanzelfsprekend bij. Geveltuinen zijn daar een fraaie uitdrukking van.
Als geboren en getogen Amsterdammer geniet ik al meer dan 30 jaar van onze prachtige hoofdstad. In die tijd heb ik de stad enorm zien veranderen: in mijn jeugd moesten we bij het buitenspelen in de schoolpauze oppassen voor drugsnaalden, de auto was nog een prima vervoer om het centrum door te komen (en er te parkeren) en als klein meisje durfde ik mijn portiek niet in vanwege de rondhangende verslaafden.