HET AFDELINGSBESTUUR STADSDEEL CENTRUM
Met onze leden vormen wij één van de grootste afdelingen van het land die uit een afdelingsbestuur, twee gekozen fractieleden, één duo fractielid en daarnaast twee stadsdeelbestuurders bestaat. Als bestuur staan we ervoor een bruisende en inclusieve afdeling te zijn.
Als bestuurslid ben je de drijvende kracht van de afdeling stadsdeel Centrum. Veel van wat je doet is werk achter de schermen, maar onmisbaar voor het functioneren van de afdeling en het verbreden van onze beweging. Als bestuurslid vorm je vaak het eerste contact voor nieuwe leden en geïnteresseerden en doe je je best om van meerwaarde te zijn voor alle bewoners en in het bijzonder onze leden van stadsdeel Centrum. Ons huidig bestuur bestaat uit een voorzitter, secretaris, penningmeester, een digitale mediamanager en algemeen bestuurslid. Vier van de huidige bestuursleden beëindigen helaas hun taken; wij zijn daarom op zoek naar een nieuwe voorzitter, secretaris, digitale media manager en een programma inhoudelijk bestuurslid.
Meer informatie over de specifieke vacatures vind je onder de knop 'meer lezen', onderaan dit bericht.
WAT ZOEKEN WIJ?
- Een team dat de diversiteit van ons stadsdeel weerspiegelt
- Interesse in de actuele lokale politiek
- Een verbindende en enthousiasmerende stijl, commitment met ons stadsdeel en onze idealen;
- Affiniteit met GroenLinks; Minimaal 2 uur per week beschikbaar voor de werkzaamheden;
- Tijd om naast de bestuursvergaderingen aan andere GL-activiteiten deel te nemen om zo contact met leden, fractie en andere afdelingen van GroenLinks in Amsterdam te onderhouden;
- Een pro-actieve houding.
WAT BIEDEN WIJ?
- Een rol in een gedreven en gezellig bestuursteam;
- Het opbouwen van een professioneel netwerk;;
- Een kijkje in de keuken van de lokale politiek.
- Bestuursleden worden voor 2 jaar benoemd en de functie is onbetaald.
Procedure
Het bestuur heeft een kandidatencommissie ingesteld die kandidaten gaat selecteren en voordragen. De gesprekken vinden in de loop van december plaats, de voordracht zal eind december worden gedaan. Op de ALV in januari zullen de nieuwe bestuursleden worden gekozen. Indien de kandidatencommissie voor een functie meerdere geschikte kandidaten voordraagt, zullen de leden op de ALV tussen de kandidaten kiezen.
Interesse? Stuur een e-mail met motivatie en CV naar: 8benjamincaton@gmail.com.
- Bij vragen over de vacatures kun je contact met ons opnemen via 8benjamincaton@gmail.com. Als je liever even wilt bellen met één van de huidige bestuursleden kan dat ook door eerst een mailtje te sturen.
- Bekendmaking van de beschikbare kandidaten geschiedt voorafgaand aan de ALV eind 2021.
- Op de ALV wordt de kandidaten de gelegenheid geboden zich te presenteren aan de leden. Vervolgens zal schriftelijk gestemd worden. De kandidaat met de meeste stemmen wordt per direct benoemd.
Er zijn ook veel andere leuke mogelijkheden om actief te worden bij GroenLinks Amsterdam Centrum. Daarover informeren we je ook graag.
Voor meer informatie over de profielen van de posities die we zoeken klik op meer lezen.
Waar zijn wij naar op zoek?
Voorzitter
Als voorzitter ben je verantwoordelijk voor het functioneren van het bestuur. Daarbij vervul je een verbindende schakel tussen fractie, bestuur en afdeling. En vervul je een leidende, en motiverende rol, zowel binnen de partij, als naar buiten toe.
De voorzitter heeft de volgende taken:
- Algehele coördinatie bestuur;
- Het onderhouden van de contacten met fractie
- Stimuleren van actieve discussie binnen de afdeling;
- Activeren van de leden van de afdeling
- Het vertegenwoordigen van (de leden van) de afdeling, zowel intern als extern;
- Zorgen dat het bestuur als een team werkt;
- Voorzitten bestuursvergaderingen en Algemene Ledenvergaderingen;
- Aanspreekpunt zijn voor leden, fractie, externen.
We zoeken iemand met:
Bestuurservaring, politiek/strategisch inzicht, brede maatschappelijke belangstelling.
Het voorzitterschap kost doorgaans één dagdeel per week.
Secretaris
Als secretaris vorm je de spil tussen planning en organisatie binnen het bestuur. De ledengegevens zijn bij jouw in veilige handen en je kent de statuten en reglementen. Je bent verantwoordelijk voor de ledenvergaderingen en vormt het eerste contactpunt voor de leden die je een warm welkom geeft. Ook ben je verantwoordelijk voor de organisatie van de ledenvergaderingen en stem je communicatie met de leden af met de digitale mediamanager. De secretaris heeft de volgende taken:
- Bijhouden van de ledenadministratie
- Technische organisatie van ledenvergaderingen
- Bijhouden en beantwoorden van correspondentie, beheer van het (administratieve) archief
- Afstemmen met DMM om mailings aan leden te versturen
- Wijzigingen in het bestuur, campagneleider of DMM doorgeven aan de ledenadministratie
We zoeken iemand die:
Gestructureerd en punctueel is; je bent een echt organisatietalent. Minimaal 2 uur per week beschikbaar.
Digitale Mediamanager (DMM)
Als lokale DMM ben je verantwoordelijk voor alle communicatie vanuit de afdeling stadsdeel centrum. Je stemt lokale prioriteiten af met de afdeling en houdt contact met het je collega’s in de stad. Je komt samen met de DMMers van andere stadsdelen samen om de nieuwste ontwikkelingen te bespreken op communicatiegebied. Je bent bekend met communicatie en (social) media en bent gericht op samenwerking binnen en buiten de afdeling
Als DMM heb je de volgende taken:
- Beheer van social media accounts
- Schrijven en vormgeven van mailings en nieuwsbrieven
- Content creëren voor de online kanalen
- Voeren van de (eind)redactie over wat wanneer en waar online verschijnt
- Contact onderhouden met fractie, bestuur en campagneteam van de afdeling en het Landelijk Bureau
- Je onderhoudt contacten met andere lokale DMM’s en bent pro-actief in het uitbouwen van ons netwerk
We zoeken iemand die:
Communicatief en inspirerend is, bekend is met social media kanalen en bovenal affiniteit heeft met de doelgroep nieuwe en jonge Amsterdammers.
Bestuurslid Inhoudelijke activiteiten
Als inhoudelijk bestuurslid ben je voornamelijk verantwoordelijk en word je enthousiast van het organiseren en promoten van activiteiten en bijeenkomsten in nauwe samenwerking met de digitale media manager. Verder draag je bij aan de volgende activiteiten:
- contacten leggen en onderhouden met organisaties in het stadsdeel;
- werving kandidaten voor een sterke en diverse kandidatenlijst voor de verkiezingen voor de stadsdeelcommissie in 2022;
- het organiseren van inhoudelijke activiteiten en bijeenkomsten;
- enthousiasmeren van vrijwilligers binnen de afdeling;
- bijdragen aan de goede communicatie binnen de afdeling.
We zoeken iemand die:
Enthousiast wordt van het neerzetten van interessante activiteiten voor onze leden en het leuk vindt contact te leggen met mensen en organisaties in het stadsdeel.