De kandidatencommissie van GroenLinks heeft vandaag haar kandidatenlijst voor de verkiezingen van de bestuurscommissie Centrum gepresenteerd. Het is een mooie lijst geworden met de ideale mix van jong talent en continuïteit. Op 15 november stellen de leden van GroenLinks Centrum de definitieve lijst vast.

De kandidaat voor het lijsttrekkerschap is stadsdeelvoorzitter Jeanine van Pinxteren die volgens de kandidatencommissie uitblinkt in duidelijkheid en goed naar alle belangengroeperingen in de binnenstad luistert, voordat zij een afweging maakt. Micha Mos staat op plaats 2, hij heeft zich als deelraadslid de afgelopen jaren terdege ingewerkt op welzijn en onderwijs.

Nieuwkomers op 3 en 4 zijn Guido Egas en Paulien Gankema. Guido is sinds jaren actief bij diverse huurders- en culturele initiatieven en zet zich in voor een diverse, leefbare binnenstad. Paulien was voorzitter van de jongerenorganisatie van Milieudefensie en medeorganisator van de actieweek VU for Climate. Zij is tevens actief in stadsdeel Oost waar zij de smaak voor de praktische politiek te pakken kreeg. De hele kandidatenlijst en het advies van de kandidatencommissie staat hier.

Op de ALV van 15 november (Locatie: De Windbreker, Grote Bickerstraat 2-4, aanvang 20:00 uur, zaal open 19.30 uur) stellen de leden de definitieve lijst vast. De kandidatencommissie bestaat uit Ina Fokkema, Hilda Passchier, Arthur Veen, Davey Meelker en Jeroni Vergeer.