Begin dit jaar heeft de GroenLinks-fractie in de deelraad Amsterdam-Centrum de nota ‘Geworteld in hartje Amsterdam. Groen en stadsnatuur in Amsterdam-Centrum’ ingediend. Deze nota is geschreven door de GroenLinks-werkgroep Verkeer en Stedenbouw. Over deze nota willen wij graag een openbare discussie voeren met bewoners van de binnenstad die zich actief met het groen en de stadsnatuur bezighouden.

Na een korte inleiding over het hoe en waarom van de nota door Peter Kollee en een powerpoint-presentatie door Jeroen Verhulst willen we het eerst hebben over wat voor mogelijkheden er zijn om de binnenstad nog groener te maken. Na de pauze willen we de aandacht richten op wat voor belemmeringen er in de praktijk blijken te zijn voor groene initiatieven.

Onze vraag is hoe groen en stadsnatuur nog meer kunnen bijdragen aan de prachtige Amsterdamse binnenstad. Onze vervolgvraag is wat daarvoor moet gebeuren in de deelraadspolitiek van Amsterdam-Centrum. Doel van deze avond is om hierover meer inzicht te verwerven.

Plaats: De Boomspijker

Recht Boomsloot 52

We hopen velen van jullie te mogen begroeten.

Namens de Werkgroep Verkeer en Stedenbouw

Paul Denekamp