De megareclame op steigerdoeken wordt afgeschaft. De GroenLinksfractie heeft zich jarenlang ingespannen om deze overheersende reclamevorm uit de monumentale binnenstad te verdrijven, niet vanwege de reclame, maar vanwege het karakter en aanzien van de binnenstad. Voortaan kan op een steigerdoek alleen nog maar sponsorreclame worden weergegeven (max. 10 %), als daarop ook een bij de gevel passende print wordt aangebracht.
Begin 2011 dienden PvdA, SP en GroenLinks een motie in om met nieuw beleid te komen om megareclames op steigerdoeken af te schaffen. Dat beleid is er nu. Strekking: megareclames mogen niet meer. Wel mag een steigerdoek een print hebben van de gevel van het pand. Hierop mag onderaan het doek een logo van een sponsor dat maximaal 10% is van het oppervlak van het doek.
Het blijft een omstreden onderwerp. Aan de ene kant de VVD en D66 die voor het steigerdoekbeleid zijn en aan de andere kant GroenLinks, PvdA en SP die af willen van commerciële steigerdoeken.