De definitieve uitslag voor de bestuurscommissie stadsdeel Centrum en het referendum herinrichting Elandsgracht is bekend. Met 15,3 % van de stemmen is GroenLinks de op één na grootste partij van het Centrum en krijgt 2 zetels in de nieuwe bestuurscommissie. Een ruimte meerderheid van de kiezers steunde het plan van GroenLinks en het stadsdeel voor een Elandsgracht met veel meer ruimte voor voetgangers, fietsers en groen.  Alle kiezers erg bedankt voor het vertrouwen. We gaan de komende vier jaar door met groener en socialer maken van onze binnenstad! De definitieve uitslag staat hier.

Vrijwilligers bedankt!
Meer vrijwilligers dan ooit zijn in de afgelopen weken de straat opgegaan om enthousiast en energiek campagne te voeren.  Bedankt voor jullie fantastische inzet in deze campagne!

Referendum Elandsgracht
Een ruime meerderheid van kiezers stemde woensdag voor variant 2+.  Dat betekent dat 151 parkeerplaatsen op de gracht naar de nabijgelegen Q-parkgarage op de Appeltjesmarkt verhuizen. De ruimte die zo vrijkomt op de Elandsgracht wordt gebruikt om meer ruimte te creëren voor fietsers, voetgangers en groen.