Op 9 juli stapten een aantal GroenLinksers en geïnteresseerde Amsterdammers op de fiets om onder leiding van fractievoorzitter Micha Mos langs een aantal plekken in de openbare ruimte te rijden waar GroenLinks Amsterdam-Centrum in de afgelopen periode gestreden heeft voor verbeteringen. Eén van die plekken was de Elandsgracht. De Elandsgracht is het afgelopen jaar grondig op de schop gegaan en het resultaat wordt nu voor iedereen zichtbaar.

De Elandsgracht is helemaal opgeknapt, biedt veel ruimte aan voetgangers en heeft veel groen. De stoepen zijn lekker breed en in de middenberm staan grote bakken gevuld met planten. Op allerlei plekken in de straat kunnen bezoekers en bewoners lekker rustig zitten op een bankje, zoals op het Johnny Jordaanplein. Daar staan ook de beelden van de beroemde Jordanese cultuurdragers weer te pronken. In de middenberm staan op roestkleurige stroken dichtregels van Jordanese levensliederen. Buurtbewoners hebben deze aangeleverd. De straat is fijn om te verblijven en aantrekkelijk om in te winkelen.

Om die grondige herinrichting te vieren nodigt de Gemeente Amsterdam u uit voor de feestelijke opening op zaterdag 27 augustus van 10.30 tot 13.30 uur. Uiteraard is ook GroenLinks hierbij, omdat we trots zijn op wat hier is bereikt. We hopen u dan ook allemaal op zaterdag aanstaande te mogen begroeten!