Nieuws van Micha Mos

Update: de bomen op de Rozengracht

Rozengracht in 1928 met op de achtergrond de Westerkerk

De Rozengracht is aan verandering toe. De straat is gevaarlijk: een racebaan, waar grote stromen fietsers tussen lossend groot verkeer slalommen en voetgangers met angst uitkijken naar het moment dat ze de straat moeten oversteken. In december van 2018 overleed er een voetganger en in april 2019 een fietser, beiden bij een verkeersongeval.

Dit is dus wat er mis is met de woningmarkt in Amsterdam

Er zijn een aantal zaken waar de partijen die in het Centrum een bestuursakkoord hebben gesloten het niet over eens zullen worden. De visie op de woningmarkt is misschien wel de belangrijkste. Fractievoorzitter Micha Mos legt uit hoe de huidige ontwikkelingen in Amsterdam de stad uiteen lijkt te scheuren en er straks misschien wel geen plek meer is voor betaalbare woningen.

Verslag uit de bestuurscommissie

Fietsen in Amsterdam

Bent u benieuwd wat er in de bestuurscommissie van Amsterdam-Centrum zoal wordt besproken en waar GroenLinks zich hard voor maakt? Fractievoorzitter Micha Mos bespreekt op zijn persoonlijke blog welke onderwerpen afgelopen week de revue passeerden. Zo vertelt hij over het rapport 'Gebruikers van het fietspad in de stad' en over de stand van zaken rond het thema slagvaardige overheid. "De huidige newspeak voor: bezuinigingen."